Loop jij mee? Genieten van de buitenlucht in combinatie met bewegen!

Wat is powerwalking?

Bij een gezondere leeftstijl hoort natuurlijk ook meer bewegen. En als je bewegen kunt combineren met buiten zijn is dat natuurlijk heerlijk! Powerwalking is genieten van de buitenlucht in combinatie met de meest basale manier van bewegen die we kennen: lopen. De spierversterkende oefeningen die tussendoor worden gedaan, zorgen er bovendien voor dat uw lichaam “in shape” blijft. Er wordt stevig doorgelopen met een tempo van rond de 6,5 à 7 kilometer per uur. Door een krachtige armbeweging en een sterke afzet met de voet zijn veel spieren tegelijkertijd actief. De hartslag komt hierdoor op een niveau dat nodig is om conditioneel beter te worden. Bij Powerwalking is er geen zware belasting van spieren en gewrichten, zoals dit bijvoorbeeld bij hardlopen wel het geval is. Dus Powerwalking is voor iedereen! Daarnaast is Power Walking leuk, gezellig en zeer effectief! (Zie de voordelen onderaan deze pagina)

Hermsen Trainingen is aangesloten bij Powerwalkingclub. Voor meer informatie zie  www.powerwalkingclub.com De lessen worden gegeven door Ilse Hermsen, zij geeft veel aandacht aan looptechniek en houding tijdens oefeningen. 

Wanneer?

Op donderdag 20.00 uur

Tarieven

Jaarplan €275 (incl. 10% korting)

Maandabonnement €25,50

Proefles is gratis, losse les na proefles €10

Geen inschrijfgeld

Waar

Verzamelpunt: Parkeerterrein Brugstraat/hoek Nieuwe Tielseweg (met blauwe schijf 4 uur gratis parkeren)

Kleding

Sportkleding en hardloopschoenen. Wanneer we in het donker lopen, een reflecterend hesje.

Voordelen van Power Walking 

De voordelen op een rijtje:

  • Laagdrempelig
  • Geschikt voor alle leeftijden
  • Het vermindert de kans op hart- en vaatziekten
  • Het verlaagt het cholesterolgehalte
  • Het heeft een bloeddrukverlagend effect
  • Het helpt het lichaamsgewicht gezond te houden
  • Het vermindert de kans op osteoporose (botontkalking)
  • Het verbetert het algemene uithoudingsvermogen en de fitheid
  • Het versterkt de spieren
  • Het is stress en spanning verlagend
  • Het zorgt voor mentale ontspanning
  • Het bevordert burn-out herstel
  • Het is een calorieverbrandende training
  • Het kan diabetes type 2 verlagen
  • Genieten van de buitenlucht