Sluit je nu aan bij Powerwalkingclub Rivierenland om op een leuke, gezellige en effectieve manier aan je gezondheid te werken. De leukste sportles vind je buiten.

Wat is powerwalking?

Bij een gezonde leefstijl hoort natuurlijk ook meer bewegen. En als je bewegen kunt combineren met buiten zijn is dat natuurlijk heerlijk! Powerwalking is genieten van de buitenlucht in combinatie met de meest basale manier van bewegen die we kennen: lopen.
De spierversterkende oefeningen die tussendoor worden gedaan, richten zich op de benen, billen, borst, rug, buik en armen en natuurlijk doen we ook balansoefeningen.
Er wordt stevig doorgelopen met een tempo van rond de 6,5 à 7 kilometer per uur.

Door een krachtige armbeweging en een sterke afzet met de voet zijn veel spieren tegelijkertijd actief. De hartslag komt hierdoor op een niveau dat nodig is om conditioneel beter te worden. Bij Powerwalking is er geen zware belasting van spieren en gewrichten, zoals dit bijvoorbeeld bij hardlopen wel het geval is.

Dus Powerwalking is voor iedereen! Daarnaast is Powerwalking leuk, gezellig en zeer effectief! (Zie de voordelen onderaan deze pagina)

Hermsen Trainingen is aangesloten bij Powerwalkingclub. Voor meer informatie zie  www.powerwalkingclub.com De lessen worden gegeven door Ilse Hermsen, zij geeft veel aandacht aan houding tijdens oefeningen. 

Wanneer?

Tiel

Op dinsdag en donderdag 20.00 uur

Meteren 

Maandag 20.00 uur en vrijdag 9.00 uur

Waar

Verzamelpunt Tiel: Parkeerterrein Brugstraat/hoek Nieuwe Tielseweg (met blauwe schijf 4 uur gratis parkeren)

Verzamelpunt Meteren: De Pluk, Rijksstraatweg, Geldermalsen

Tarieven

Met onderstaande abonnementen kun je meelopen in Tiel en in Meteren. Zo kun je gemakkelijk een les inhalen wanneer je er een gemist hebt.

Maandabonnement 1x p.w. €25,50

Jaarplan 1x p.w. €275 (incl. 10% korting)

Maandabonnement onbeperkt €33

Jaarplan onbeperkte deelname €356 (incl.10% korting)

10 rittenkaart (12 weken geldig) €70

Proefles is gratis, losse les na proefles €10

Geen inschrijfgeld

Kleding

Sportkleding en hardloopschoenen. Wanneer we in het donker lopen, een reflecterend hesje en/of ledlampjes.

Voordelen van Power Walking 

De voordelen op een rijtje:

  • Laagdrempelig
  • Geschikt voor alle leeftijden
  • Het vermindert de kans op hart- en vaatziekten
  • Het verlaagt het cholesterolgehalte
  • Het heeft een bloeddrukverlagend effect
  • Het helpt het lichaamsgewicht gezond te houden
  • Het vermindert de kans op osteoporose (botontkalking)
  • Het verbetert het algemene uithoudingsvermogen en de fitheid
  • Het versterkt de spieren
  • Het is stress en spanning verlagend
  • Het zorgt voor mentale ontspanning
  • Het bevordert burn-out herstel
  • Het is een calorieverbrandende training
  • Het kan diabetes type 2 verlagen
  • Genieten van de buitenlucht